Що таке брендинг та навіщо це потрібно?

  • 1 місяць тому
  • Статті компанії

У бізнесі створення бренду є обов'язковим для отримання вигоди та максимально тривалого перебування на ринку. Брендінг є комплексом рішень, заходів, метою яких є створення образу компанії та товару, який асоціюватиметься у безлічі людей. Щодня люди зустрічаються з різними брендами як відомими світовими, так і локальними. Створення цільової аудиторії позитивного образу бренду є обов'язковим — завдяки цьому з'являються нові клієнти, інвестори. Брендинг - це діяльність, планомірне, послідовне створення бренду, постійний моніторинг відповідності торгової марки вимогам потенційних та чинних покупців.

Поняття брендингу походить безпосередньо від слова «бренд» (клеймо), яке означає у торгівлі та безлічі інших галузей людської діяльності збори думок, асоціацій про послуги та товари. Правильне просування, утримання у штаті компанії компетентних співробітників, розробка та продаж якісних продуктів підтримують позитивну репутацію, що пов'язується з конкретною назвою компанії, її товарами.

Навіщо потрібен брендинг?

Перше питання, що виникає у тих, хто бажає розвивати свій бізнес, полягає в тому, навіщо потрібний брендинг. Він потрібний для виконання наступних цілей:

- збільшення охоплення бізнесу у різних регіонах, країнах;

- підвищення впізнаваності торгової марки та товарів, випущених під нею;

- виділення відмінностей конкретних товарів та послуг від пропозицій конкурентів - наприклад, у плані складу, способу виготовлення, застосування інструментів тощо;

- підвищення вартості товарів та послуг за рахунок збільшення попиту з боку потенційних клієнтів;

- Поліпшення репутації бренду, якому довірятимуть не тільки потенційні клієнти, але й випадкові люди, які спочатку не збираються купувати послуги та товари, але згодом ухвалять рішення про придбання.

брендинг авто

В результаті якісного брендування підвищується лояльність партнерів та існуючих клієнтів. Бренд сам по собі не є фізичним продуктом, але здатний впливати на дійсність. При необхідності купити одяг, побутову техніку, комплектуючі для ПК, потенційний покупець завжди дивиться на назву продукту. У більшості випадків така покупка є імпульсною, але частина клієнтів вибирають продукт, виходячи з досвіду, а не лише реклами.

Брендинг компанії - це необхідне завдання, що дозволяє утримати підприємство у справі, конкурувати на рівних з відомими компаніями (а іноді і перевершувати їх за наявності навичок). Сприйняття у суспільстві та відрізняє бренд від торгової марки, яка є насамперед формальним знаком, зареєстрованим документально. Логотип, фірмовий стиль, колірна схема стосуються бренду, дозволяючи зробити його впізнаваним. Бренд повинен асоціюватися у покупця товарів та послуг з високою якістю, надійністю, іноді статусом.

Види брендингу

Перед виділенням кількох видів брендингу слід пояснити, що таке брендинг зрозумілою мовою. Він є заходами, що підкреслюють унікальність компанії, її товарів, окремого бізнесмена. Поняття часто застосовується як синонім торгової марки, але не замінює її. Можна виділити кілька видів брендингу:

- Сервісний. Використовується у сфері обслуговування - там, де не можна поторкати руками товар (наприклад, мобільний зв'язок, поштові послуги). Забезпечується робота над подібним брендингом випуском супутньої продукції (ручки, блокноти, нанесення корпоративного логотипу на побутову техніку інших виробників, наприклад, інтернет-провайдери роблять це з роутерами). У деяких випадках навіть брендування офісних перегородок, якщо компанія регулярно показує роботу співробітників;

- товарний. Передбачено розробку образу продукції компанії з використанням слоганів, візуального ряду (логотипи, маскоти, колірне оформлення, форма пляшок). Незвичайна упаковка привертає увагу потенційного покупця, а за наявності всередині якісного товару лише збільшує його цінність;

- географічний. Використовується насамперед містами та країнами, які зацікавлені у підвищенні прибутку від туризму. Територіальний брендинг - це не тільки знаки (де можна фотографуватися), які є у багатьох містах. Сюди входять архітектурні елементи, що створюють лінію обрію, або символи міст;

- брендинг магазинів (рітейл-брендинг). Тут поєднується робота архітекторів, дизайнерів, які створюють образ точки продажу товарів. Застосування логотипів в оформленні інтер'єру, чіткої колірної схеми, використання уніформи дозволить привернути більше уваги.

Серед інших видів брендингу можна назвати спортивний, політичний, творчий, брендинг підприємства (внутрішній). Усі вони служать меті, закладеної у назві типу. Успішним брендом вважається той, що приносить як прибуток, а й має позитивну репутацію серед публіки.

Етапи створення бренду

Брендинг - це методична робота, яка передбачає виконання наступних завдань:

- Створення концепції позиціонування, просування бренду, маркетингові дослідження з метою вивчення потенційної аудиторії;

- розробка назви бренду, слогана, реєстрація як торгова марка;

- Створення фірмового стилю (візуального образу). Сюди входять логотипи, фірмова документація, колірна схема, візитки, легенда бренду, брендбук. Також до переліку належить сайт, мобільний додаток, джингл компанії, сувеніри (ручки, блокноти, футболки);

- Оформлення паспорта стандартів бренду. У ньому розписуються всі положення про концепцію бренду, цілі, особливості стилю, технічна сторона (кольори з RGB значеннями для точності відтворення);

- Введення в експлуатацію, регулярний аудит використання.

Таким чином, поняття брендингу набагато ширше, ніж могло здатися спочатку. Робота зі створення позитивного образу компанії, товарів та послуг безпосередньо пов'язана з безпосередньою виручкою та прибутком. Тому за необхідності розвинути бізнес у велике підприємство рекомендується залучати до роботи фахівців.

Фахівці Cowboy Art допоможуть на всіх етапах брендування. Можна замовити брендування авто у Дніпрі, магазинів, торгових центрів, компаній, що надають різні послуги. Результатом співпраці буде постійне збільшення кількості клієнтів, і навіть вихід ринку інших країн, якщо передбачена відповідна мета.

  • Поділитися
  • Поделиться