Історія неонової реклами

  • 1 місяць тому
  • Статті компанії

Наразі неонові вивіски є обов'язковою частиною оформлення вхідної групи магазинів та інших закладів різних міст. Історія неонової реклами повторює процес розвитку багатьох винаходів - спочатку вивіски подібного типу використовувалися лише у багатих районах великих міст. З здешевленням технологій виготовлення стало можливою кількістю майстрів для інших клієнтів. Неонова реклама частково прикрашає фасади будинків з метою збільшення впізнаваності того чи іншого бренду. Особливо ефектно неонові букви виглядають верхніх поверхах висотних будинків.

Ще 1675 року французький астроном Жан Пікар помітив у трубці ртутного барометра світіння, від чого воно й отримало свою назву — «барометричну». Тоді ніхто не замислювався про таке явище, як статичну електрику, тому пояснити походження світіння ніхто не міг. Лише 1855 року Генріх Гейслер (фізик-склодув) створив трубку, що стала прототипом для «парових ламп». Завдяки цьому історія неонових вивісок пішла у потрібному напрямку. З поступовою електрифікацією почалося вдосконалення ламп — усередині прозорих судин запускався газ, а завдяки напруженню вміст світився.

неонова реклама

Коли та де з'явилася перша неонова вивіска?

На питання, коли з'явилися неонові вивіски, можна відповісти, що подібні конструкції виникли завдяки Вільям Ремсі і М.В. Траверс. У 1898 році в Лондоні вони відкрили неон, який вигадав використовувати Жорж Клод (французький інженер). Найпершою неоновою лампою можна вважати конструкцію 1902 року, а в 1910 вона була продемонстрована публіці.

Ще через п'ять років пристрій отримав свій патент, завдяки чому виникла компанія Claude Neon Lights, Inc.. Колега Клода, Жан Фонсекью, запропонував використовувати конструкції в рекламних цілях, на вивісках. Ще в 1912 році було випробувано вивіску для перукарні на Монмарті. Розібравшись із історією походження неонової реклами, можна перейти до того, як усе розвивалося.

Згодом вивіски такого типу почали поширюватися у всьому світі. Так, у 20-х роках XX століття з'явилося багато реклами, завдяки чому неонові конструкції стали затребуваними. У США пішли далі за все:

- вивіски використовувалися практично скрізь - навіть у невеликих магазинах;

- світилися конструкції вдень – настільки вони захоплювали людей, які бачили «рідкий вогонь»;

- Ліцензії на виготовлення вивісок почали закуповуватися по 100 тисяч USD, тому виробників набралося досить багато - особливо на західному та східному узбережжях.

Після появи реклами з неону деякий час конструкції називали «Неон Клода» через прізвище інженера, який створив технологію. На території України, захопленій комуністами, довго не до освоєння технології створення неонових вивісок. Вони були лише у великих містах — щонайменше використовувалися у кінотеатрах («Центральний», «Палас») та парку, і ті були за межами України. Коли з'явилися неонові вивіски у нас? Конструкції стали більше застосовувати вже у 60-х роках минулого століття. Вони встановлювалися такі типи об'єктів:

- Великі заводи;

- універмаги;

- розважальні центри;

- будинки на центральних вулицях великих міст.

В останньому випадку особливо важливо було наголосити на «багатстві» СРСР, тому найбільші міста при можливості прикрашалися неоновими вивісками, роблячи привабливий образ для мешканців та гостей. До 1990 неонові вивіски представляли абсолютну більшість серед подібних конструкцій. Доходило доти, що реклама застосовувалася навіть у невеликих містах. Сучасні вивіски з неоном з'явилися наприкінці 80-х на території України. У 90-х подібні конструкції поступово завоювали увагу підприємців завдяки простоті використання, обслуговування, яскравості, різноманітності форм.

Популярність неонової реклами в наші дні

Якщо раніше дизайнери частіше вдавалися до використання нейтральніших кольорів або не змішували яскраві тони, то зараз виготовлення неонової вивіски проводиться із застосуванням фіолетового синього і чорного кольору одночасно. Також можна побачити «важке» для очей поєднання червоного та чорного. На неоновій вивісці воно виглядає ефектно, тим більше, що на конструкцію не доведеться дивитися дуже довго.

Брендові неонові конструкції є гнучкими, завдяки чому досягається потрібний ефект, передбачений дизайнером. Під час переходу на енергозберігаючі технології гнучкий неон особливо затребуваний завдяки тому, що він споживає у 10 разів менше. Враховуючи незвичайне походження неонових вивісок, можна дійти невтішного висновку, що технологія «дожила» до ХХ століття і сьогодні чудом. Вона постійно розвивається та оновлюється, що дозволяє використовувати вивіски практично скрізь – вже навіть у сільській місцевості немає жодних проблем щодо встановлення. Головне – бюджет.

  • Поділитися
  • Поделиться